Get Adobe Flash player

DLA DZIECI

 

 

Zajęcia:  poniedziałki, godz. 17.00-17.45, grupa I, dzieci w wieku od 5 do 7 lat ,

                poniedziałki, godz. 18.00-18.55, grupa II,  dzieci w wieku od 8 do 11 lat

PIERWSZE ZAJĘCIA 4 WRZEŚNIA

Dzieci pracują w dwóch grupach wiekowych: 5 -7 lat, 8 - 11 lat.
Zajęcia mają na celu pobudzenie wrażliwości rytmicznej i muzycznej dzieci poprzez śpiew, grę na instrumentach perkusyjnych oraz taniec. Zajęcia prowadzone są w oparciu o metody szkoły Carla Orffa. Troje uczestników zajęć wykorzystało umiejętności nabyte na zajęciach podczas występów w programach telewizyjnych.


Instruktor: Jacek Janasik - muzyk, absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie i dwuletniego Studium Carla Orffa. - To, co jest najbliższe dziecku - słowo, gest, ruch - dziecko tworzy samo z siebie - śpiewa, układa historię, naśladuje zaobserwowane ruchy i gesty. Ta twórczość jest inspiracją do dalszych działań. Osiągnięcia zawodowe: zakwalifikowanie się trójki dzieci do programu telewizyjnego TVP 1 "Od przedszkola do Opola", oraz w programie "5 - 10 - 15".

 

Zajęcia:  I grupa: środy 10:45 - 11:30 (2 - 3 lata)      PIERWSZE ZAJĘCIA 13 WRZEŚNIA

                II grupa: wtorki godz. 15:50 - 17:05 (4-6 lat)   PIERWSZE ZAJĘCIA 12 WRZEŚNIA

                III grupa: wtorki godz. 17:15 - 18:30 (10-13 lat)   PIERWSZE ZAJĘCIA 12 WRZEŚNIA

                IV grupa: środy godz. 16:15 - 17:30 (10-13 lat)  PIERWSZE ZAJĘCIA 13 WRZEŚNIA

                 V grupa: czwartki godz. 15:50 - 17:05 (7-9 lat)  PIERWSZE ZAJĘCIA 14 WRZEŚNIA

                 VI grupa: czwartki godz. 17:15 - 18:30 (7-9 lat)   PIERWSZE ZAJĘCIA 14 WRZEŚNIA

Handmade English – kreatywna zabawa i zanurzenie w języku angielskim
Podczas zajęć Handmade English twoje dziecko będzie:
- poznawało język angielski podczas zabawy, zanurzając się w języku
- spontanicznie rozumiało i mówiło proste słowa, wyrażenia po angielsku
- powtarzało rymowanki po angielsku 
- rozwijało sprawność ruchową
- poznawało otaczający je świat
- rozwijało wyobraźnię i kreatywność
a przy tym doskonale się bawiło.
Podczas zajęć Handmade English dzieci rozwijają sferę poznawczo – ruchową, manualną, ćwiczą rączki i precyzyjność. Poznają otaczający je świat poprzez angażowanie i pobudzanie wszystkich zmysłów. Zajęcia są przygotowane ze szczególnym uwzględnieniem wieku i możliwości rozwojowych dzieci na danym  etapie. Dużo jest ruchu, zabaw i piosenek, które pomagają w zapamiętywaniu nowych słów i wyrażeń. 
Zajęcia są spójne z pedagogiką Montessori, gdzie prowadzący podąża za dzieckiem, wspomaga je, ale nie wyręcza w działaniu. Bardzo ważne jest budowanie zadowolenia z samego siebie, satysfakcji z własnych osiągnięć. Najmłodsze dzieci będą mogły spędzić wspaniały czas razem z psychologiem i lektorem jednocześnie.
Uczestnicy w ramach zajęć dostają bezpłatnie wszystkie materiały. Rodzice dzieci (2-3- letnich) mogą uczestniczyć w zajęciach, ale nie muszą (jeśli dziecko będzie się czuło wystarczająco bezpieczne, aby zostać bez opiekuna).
Spotkania składają się z 2 części: nauki pamięciowej oraz artystycznej. Zajęcia są ułożone w bloki tematyczne; dany blok tematyczny obejmuje od 2 do 4 spotkań. Uczymy języka tak jak to się odbywa w naturalnym środowisku np. kiedy jeden z rodziców jest tylko anglojęzyczny, czyli zwracamy się do dzieci w języku angielskim, ale „podrzucamy” także polskie wyrażenia, aby nie powodować blokad językowych. W trakcie zajęć, dzieci zaczynają posługiwać się językiem ang. w sytuacjach zadaniowych np. prosząc o podanie jakiegoś przedmiotu, którego najczęściej używamy (klej, nożyczki, farby, papier i wiele innych),witając się, pytając o pozwolenie itp.
Grupy są zróżnicowane wiekowo.
Zabawy ułożone są tak, aby wykluczać rywalizację. Większość pomocy dydaktycznych wykonujemy samodzielnie. Dzieci uczą się nie tylko na flashcards, ale także na realnych, prawdziwych przedmiotach. W wielu pracach artystycznych wykorzystujemy materiały recyklingowe i z naturalnego środowiska. Podczas prac manualnych dzieci słuchają nagrań związanych z tematem zajęć. W starszej grupie ćwiczenia w większej mierze rozwijają zdolność mówienia pełnymi zdaniami, czytania, pisania a wybór prac artystycznych dostosowany jest do zainteresowań młodzieży w tym wieku.

Instruktor: ANETA BORYS – JAKUBOWSKA

Psycholog, socjoterapeuta, posiada kwalifikacje pedagogiczne, liczne szkolenia dot. pracy z dziećmi. Od ponad 15 lat uczy dzieci indywidualnie i grupowo jęz. angielskiego oraz pracuje jako psycholog. Swój warsztat pracy nieustannie rozwija poprzez udoskonalanie form nauczania o nowe metody m.in. kreatywne gry i zabawy. Razem z Martą Kosieradzką napisała program kursu Handmade English, który z powodzeniem realizowała w ubiegłym roku szkolnym. Prywatnie mama dwójki dzieci, miłośniczka natury, uprawia jogę, interesuje się Tradycyjną Medycyną Chińską i Kuchnią Pięciu Przemian.

Instruktor: SYLWIA WALICHNOWSKA
Studentka nauczania języka angielskiego na Uniwersytecie Warszawskim, swoje pierwsze kroki w karierze nauczyciela stawia w Pracowni Językowo-Terapeutycznej Amigo. Posiada zdolności artystyczne, gra na gitarze. Prywatnie szczęśliwa, młoda mężatka, wiecznie uśmiechnięta entuzjastka podróżowania i jazdy na rowerze.
altalt

 

 

Zajęcia: wtorki i czwartki, I grupa (3 - 5 lat) godz. 17:00 - 17:45;  II grupa (6 - 10 lat) 18:00 - 19:00

PIERWSZE ZAJĘCIA 19 WRZEŚNIA

Zajęcia baletowe mają na celu:
-rozwijanie koordynacji ruchowej,
-poprawienie sprawności fizycznej, 
-naukę prawidłowej postawy i poruszania się z gracją i wdziękiem, 
-kształtowanie muzykalności
i wrażliwości dziecka na piękno.
Uczą także dyscypliny i pracy w zespole. 

Podczas zajęć wykonujemy ćwiczenia  na podłodze, rozciagamy się, uczymy się podstawowych figur i pozycji baletowych oraz tworzymy układy taneczne, które  przedstawimy na koniec sezonu. Zajęcia obejmują ustawienia ciała w ćwiczeniach przy drążku, na środku sali oraz w przemieszczeniu wzdłuż przekątnej sali. Poznajemy najpiękniejsze fragmenty muzyki światowego baletu("Jezioro łabędzie","Dziadek do orzechów ","Romeo i Julia"). Bezstresowa atmosfera i poziom dostosowany do wieku i predyspozycji naszych "Milusińskich "-to podstawowe priorytety prowadzącej.  

Instruktor: Monika Chojnacka

Monika Chojnacka swoją przygodę  ze sztuką taneczną rozpoczęła w wieku 7 lat na zajęciach baletowych w Domu Kultury w rodzinnych Starachowicach. Od 15-19 roku życia tańczyła w zespole "Starachowianie", a potem zrealizowała swoje życiowe marzenie -śpiewając i tańcząc przez 22 lata w P.Z.L.P.iT. "Mazowsze". Ma na swoim koncie tysiące koncertów z tym Zespolem w kraju i na całym świecie . Jest również legitymowanym i doświadczonym Instruktorem Rekreacji Ruchowej. Prowadzi kameralne Studio Ruchu dla Pań "Lejdis ". Z Miejskim Ośrodkiem Kultury "Kamyk" współpracuje od 2007 roku prowadząc także zajęcia Aerobiku i Gimnastykę dla Pań z elementami "Tańca brzucha ".  

alt

ZAJĘCIA: Czwartek, godz. 17:30-18:30

PIERWSZE ZAJĘCIA 7 WRZEŚNIA

Wiek uczestników: dzieci w wieku 6-12 lat

Zajęcia kształtujące artystyczną osobowość dziecka poprzez śpiew, taniec i muzykę. Wprowadzające dzieci w przyjazny świat bajki, baśni, muzyki filmowej...

Instruktor: Danuta Kłudczyńska absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Była solistka Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca ,,Mazowsze”. Odznaczona przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Srebrnym i Brązowym Krzyżem Zasługi – Zasłużony dla Kultury.

 altaltaltaltalt

ZAJĘCIA : LEGO WEDO sala 14

      I grupa - sobota, godz. 8:50 - 9:50 (6 - 8 lat) grupa początkująca

      II grupa - sobota, godz. 10:00 - 11:00 (6 - 8 lat) grupa początkująca

      III grupa - sobota, godz. 11:10 - 12:40 (7 - 10 lat) kontynuacja

                     IV grupa - sobota, godz. 12:50 - 14:20 (7 - 10 lat) kontynuacja

PIERWSZE ZAJĘCIA 9 WRZEŚNIA

Zajęcia LEGO WEDO dla początkujących skierowane sa do tych najmłodszych dzieci, które jeszcze nie uczestniczyły w zajeciach robotyki. Podczas zajęć korzystamy z edukacyjnych zestawów Lego WeDo 1.0 oraz laptopów.Na poczatku każdych zajęć dzieci otrzymują instrukcje budowlaną, wskazówki konstrukcyjne oraz programistyczne. Następnie przystępuję do budowania.Kiedy konstrukcja jest juz ukończona, przystępują do programowania.Programowanie odbywa się w intuicyjnym, graficznym programie komputerowym dostosowanym do możliwości i umiejętności 6-8 letnich dzieci. Budowanie zaczniemy od bardzo prostych mechanizmów, zobaczymy
jak działa silnik, czujniki, zbudujemy różnego rodzaju przekładnie i zaprogramujemyje, a nastepnie przejdziemy do trudniejszych projektów.
Dzieci, które nie miały wczesniej kontaktu z komputerem, z pomoca instruktora szybko nabywają niezbędnych umiejętności potrzebnych do zaprogramowania robota.

Zajecia Lego WeDo dla kontynuujących skierowana sa do dzieci , które już uczestniczyły w warsztatach z robotyki, ale chciałyby kontynuować swoją przygodę z robotykąś. A także dla nieco starszych dzieci, które po raz pierwszy mają kontakt z tego rodzaju zajęciami.Podczas zajęć wykorzystujemy edukacyjne zestawy klocków Lego WeDo 2.0. Nowa generacja klocków Lego WeDo 2.0 to zestawy znacznie powiększonew stosunku do WeDo 1.0, pozwalające na większą kreatywność.Lego WeDo 2.0 podąża za nowymi technologiami i konstrukcja łaczy się z
komputerem poprzez bluetooth dając o wiele więcej mozliwości. Zajęcia zaczynamy od dobrania dzieci w dwuosobowe zespoły (nabywanie umiejetności pracy w grupie, to ważny element zajęć). Następnie przedstawiony
zostaje temat zajęć, omówione funkcjonalności jakie ma spełniać budowana konstrukcja. Dzieci otrzymują instrukcje budowlaną i wskazówki programistyczne. Podczas niektórych zajęc nie bedzie typowej instrukcji,
a dzieci bedą miały za zadanie stworzyć budowle na podstawie np. wskazówek instruktora oraz np. zdjęc. Programowanie odbywa sie w intuicyjnym grficznym programie dostosowanym do umiejetności dzieci.

Instruktor: Katarzyna Cieślak,absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania, od kilku lat realizuje swoje pasje w pracy z dziećmi. Ulubiona pani od robotyki.Swoim spokojnym i rzeczowym podejściem potrafi maluchom wytłumaczyć podstawy „zachowania” robotów. Przy opracowywaniu zajęć jej pierwszym recenzentem jest córka. 

{nomultithumb}

Szybkie Menu

  
ZS dzieciZS mlodziezZS dorosliZS OKCHZS karta zgloszenZS regulaminZS karta rodziny

 

Zajęcia:

                I grupa: poniedziałek, godz. 9:30 - 10:15 (dzieci od 8 miesięcy do 1,5 roku)

                II grupa: poniedziałek godz. 10:30 - 11:15 (dzieci od 1,5 roku do 3 lat)

                III grupa: poniedziałek godz. 16:00 - 16:45 (grupa mieszana)

PIERWSZE ZAJĘCIA 4 WRZEŚNIA

Zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu (45 min), grupa 8-10 Maluszków i ich Rodziców spotyka się na zajęciach.
Poprzez śpiewanie piosenek przy akompaniamencie pianina i klarnetu, ćwiczenia rytmiczne, muzyczne opowiadania oraz zabawy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych i ciekawych rekwizytów, dziecko wprowadzane jest w świat muzyki.

Instruktor: Katarzyna Wasilewska

Katarzyna Wasilewska absolwentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na UMCS w Lublinie, od 14 lat nauczyciel edukacji przedszkolnej. Dodatkowo ukończyła podyplomowe studia w zakresie terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Warszawskim oraz odbyła wiele kursów, które rozwinęły jej ofertę zajęciową. Obecnie w trakcie półrocznego Kursu Gordonowskiego. Pracowała także jako animator imprez dziecięcych. Prywatnie mama czteroletniej Marcelinki, bardzo wesołej i muzycznej dziewczynki.

„Muzyczna Przygoda Melomaluszka” to zajęcia dla najmłodszych dzieci (6 mcy – 3 lata).
Zajęcia opierają się na Teorii Uczeni się Muzyki E. E. Gordona, której istotą jest stymulowanie naturalnego rozwoju wrażliwości muzycznej u małych dzieci poprzez dźwięki, rytmy oraz ruch.
Struktura zajęć składa się ze śpiewanek i rytmiczanek wykonywanych naprzemiennie. Do każdej prowadzący dobiera odpowiedni ruch, tak żeby całość była swobodną zabawą dla dziecka. Melodie są śpiewane w różnych skalach muzycznych (dur, mol, skale modalne), natomiast rytmiczanki są wykonywane w różnym metrum (dwu-, trzy-, pięcio-, siedmio-, i dziesiecio-dzielnym).
Głównym celem zajęć gordonowskich jest wzbogacenie języka muzycznego dziecka poprzez prezentację i osłuchanie melodii różnych skal modalnych/tonalności, ruch i improwizację. Podczas zajęć dzieci uczą się słuchać, wypowiadać i myśleć muzycznie, improwizować i bawić muzyką a do zabawy wykorzystywane są przeróżne rekwizyty – kolorowe chusteczki, piórka, chusta animacyjna i inne. Zajęcia przeplatają w sobie formy statyczne (zabawy w kręgu)
i ekspresyjne ruchowo (skaczemy, biegamy, tańczymy, kołyszemy się) oraz momenty tzw. ciszy audiacyjnej. W czasie zajęć używamy jak najmniej słów, staramy się cały czas śpiewać (głównie na sylabach znanych dziecku :”pa”, „da”, „la”, „na”, „ma). Dzieci mają pełną swobodę ruchu, nie są zmuszane do siedzenia w miejscu. To my dorośli podążamy za dzieckiem.

Jak wyglądają zajęcia?
I. Umuzykalnienie (ok. 30 min)
W tej części zajęć pojawią się melodie zróżnicowane pod względem tonalności i charakteru, przeplatane rytmiczankami w metrum parzystym, nieparzystym i nieregularnym. Uczestnicy są zachęcani do muzycznego dialogu i do swobodnego ruchu w rytmie muzyki. W czasie zajęć dzieci uczą się odnajdywać tonikę na zakończenie melodii oraz rozwijają poczucie rytmu. Czasami do zabaw włączane są drobne rekwizyty, pobudzające uczestników do muzykowania. Wszyscy korzystają z naturalnego, pierwszego instrumentu, jakim jest własne ciało i głos.
II. Zabawa z muzyką (ok. 15 min)
Druga część zajęć to wesoła zabawa z muzyką. Będziemy śpiewać znane piosenki, grać na instrumentach perkusyjnych, tańczyć do muzyki. Zabawy muzyczno – ruchowe odbywają się
przy akompaniamencie wiolonczeli .

Rola Rodzica/Opiekuna w czasie zajęć:

Niezwykle ważne jest aby Państwo aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Czas przeznaczony na zajęcia powinien być w stu procentach wykorzystany na zabawę z Maluszkiem przy muzyce. Jesteśmy dla dziecka autorytetem i wzorem do naśladowania. Na zajęciach wyznajemy zasadę:

„Nieważne jak Rodzic śpiewa i gra, ważne że śpiewa i gra”

Dodatkowo jako aktywni uczestnicy zajęć będą mogli Państwo obserwować, w jaki sposób Wasze dziecko spontanicznie i bez przymusu poznaje dźwięki i rytmy. Wspólne śpiewanie
i zabawa wpływają bardzo korzystnie na rozwój dziecka, a wspólne "działanie" wzmacnia więzi między rodzicami i dziećmi. Ale przede wszystkim sprawia ogromną radość! Propozycje zabaw pojawiających się na zajęciach na pewno zainspirują Państwa do wspólnej zabawy z dzieckiem także w domu.

Zajęcia:    wtorki w godz. 16.30-18.00 ( 6-10 lat) - I grupa

                 wtorki w godz. 18:15 - 19:45 (10 - 18 lat) - II grupa

PIERWSZE ZAJĘCIA 5 WRZEŚNIA

Zajęcia plastyczne mające na celu poznanie głównych technik malarskich i rysunkowych, poznawanie i rozwiązywanie podstawowych problemów malarskich takich jak kompozycja, forma, faktura. Zajęcia będą łączyły wzbogacanie wiedzy o sztuce z rozwijaniem zdolności kreatywnego myślenia i talentem manualnym.

Instruktor:Justyna Mańkowska - absolwentka Wydziału Malarstwa  ASP we Wrocławiu.  Maluje, rzeźbi, projektuje unikatowe stroje i biżuterię. Inspiracji poszukuję w  pięknych pejzażach  Opolszczyzny, gdzie należy do Związku Artystów Plastyków i  spędza wakacyjne plenery malarskie.  Prowadzi warsztaty pracy twórczej dla młodzieży i dorosłych. Jest instruktorem w filii MOK Kamyk, w Ośrodku Kultury Chrześcijańskiej w Pruszkowie.

altaltaltalt

altaltaltaltalt

 

ZAJĘCIA: Poniedziałek, środa, godz. 19:00 - 20:00 – I grupa, dzieci w wieku od 7 do12 lat (grupa początkująca)

                                     godz. 20:15 - 21:45 – II grupa, młodzież i dorośli (grupa zaawansowana)

PIERWSZE ZAJĘCIA 4 WRZEŚNIA

Capoeira jest nie tylko sztuką walki, ale i stylem życia, który niesie pozytywne przesłanie, i może być wykorzystywany do pomocy innym. Na treningach uczymy się sztuki walki, samoobrony, akrobatyki, gry na tradycyjnych instrumentach, podstaw języka portugalskiego i historii capoeiry. Członkowie biorą udział w pokazach, warsztatach, oraz corocznej ceremonii Batizado, czyli przyznawania stopni w capoeirze z udziałem brazylijskich mistrzów.

Instruktor: Dominika Rembelska


Dominika Rembelska, dyplomowana instruktorka samoobrony - capoeira jest jej pasją od 11 lat. Swoje umiejętności rozwijała podczas licznych staży i festiwali w Brazylii i Europie. Od początku 2000 do 2008 roku trenowała w grupie Beribazu pod kierunkiem brazylijskiego mistrza Jorga Liuza oraz Aldo Martinsa w grupie Capoeira Raiz pod przewodnictwem Mestre Bailarino.

 

altaltalt

Zajęcia:  poniedziałki I grupa, godz. 16.30-18.00 (grupa początkująca);                     PIERWSZE ZAJĘCIA 4 WRZEŚNIA

                poniedziałki II grupa, godz. 18:00 - 19:30 (grupa początkująca);                 PIERWSZE ZAJĘCIA 4 WRZEŚNIA

                wtorki III grupa, godz. 17:15 - 18:45 (grupa zaawansowana);                      PIERWSZE ZAJĘCIA 5 WRZEŚNIA

                środy IV grupa, godz. 17:15 - 18:45 (grupa zaawansowana)                        PIERWSZE ZAJĘCIA 6 WRZEŚNIA

Zajęcia grupowe przeznaczone dla dzieci w wieku szkolnym (młodszych i starszych). Program zajęć obejmuje: podstawy rysowania, kompozycje, rysunek linearny i walorowy, światłocień, pracę nad martwą naturą i rysunek z wyobraźni, wstęp do nauki perspektywy.
Ingrida Wycichowska, absolwentka Architektury Politechniki Poznańskiej. Prowadząc warsztaty z dziećmi dzieli się z nimi swoją wielką pasją związaną z rysunkiem i malarstwem.

Instruktor: Ingrida Wycichowska - absolwentka Architektury Politechniki Poznańskiej. Prowadząc warsztaty z dziećmi dzieli się z nimi swoją wielką pasją - rysunkiem i malarstwem.

 

Nasi patroni medialni:
 Nasi partnerzy: