Get Adobe Flash player

DLA DZIECI

 alt

alt

 Zajęcia:  wtorki godz. 15:50 - 17:05 (5-6 lat), godz. 17:15 - 18:30 (10-13 lat);

               środy godz. 10:45 - 11:30 (2-4 lata),

               czwartki godz. 15:50 - 17:05 (7-9 lat), godz. 17:15 - 18:30 (7-9 lat) - do III klasy Szkoły Podstawowej

 
Handmade English – kreatywna zabawa i zanurzenie w języku angielskim
Podczas zajęć Handmade English twoje dziecko będzie:
- poznawało język angielski podczas zabawy, zanurzając się w języku
- spontanicznie rozumiało i mówiło proste słowa, wyrażenia po angielsku
- powtarzało rymowanki po angielsku 
- rozwijało sprawność ruchową
- poznawało otaczający je świat
- rozwijało wyobraźnię i kreatywność
a przy tym doskonale się bawiło.
 
Podczas zajęć Handmade English dzieci rozwijają sferę poznawczo – ruchową, manualną, ćwiczą rączki i precyzyjność. Poznają otaczający je świat poprzez angażowanie i pobudzanie wszystkich zmysłów. Zajęcia są przygotowane ze szczególnym uwzględnieniem wieku i możliwości rozwojowych dzieci na danym  etapie. Dużo jest ruchu, zabaw i piosenek, które pomagają w zapamiętywaniu nowych słów i wyrażeń. 
Zajęcia są spójne z pedagogiką Montessori, gdzie prowadzący podąża za dzieckiem, wspomaga je, ale nie wyręcza w działaniu. Bardzo ważne jest budowanie zadowolenia z samego siebie, satysfakcji z własnych osiągnięć. Najmłodsze dzieci będą mogły spędzić wspaniały czas razem z psychologiem i lektorem jednocześnie.
Uczestnicy w ramach zajęć dostają bezpłatnie wszystkie materiały. Rodzice dzieci (2-3- letnich) mogą uczestniczyć w zajęciach, ale nie muszą (jeśli dziecko będzie się czuło wystarczająco bezpieczne, aby zostać bez opiekuna).
 
Spotkania składają się z 2 części: nauki pamięciowej oraz artystycznej. Zajęcia są ułożone w bloki tematyczne; dany blok tematyczny obejmuje od 2 do 4 spotkań. Uczymy języka tak jak to się odbywa w naturalnym środowisku np. kiedy jeden z rodziców jest tylko anglojęzyczny, czyli zwracamy się do dzieci w języku angielskim, ale „podrzucamy” także polskie wyrażenia, aby nie powodować blokad językowych. W trakcie zajęć, dzieci zaczynają posługiwać się językiem ang. w sytuacjach zadaniowych np. prosząc o podanie jakiegoś przedmiotu, którego najczęściej używamy (klej, nożyczki, farby, papier i wiele innych),witając się, pytając o pozwolenie itp.
 
Grupy są zróżnicowane wiekowo. 
Zabawy ułożone są tak, aby wykluczać rywalizację. Większość pomocy dydaktycznych wykonujemy samodzielnie. Dzieci uczą się nie tylko na flashcards, ale także na realnych, prawdziwych przedmiotach. W wielu pracach artystycznych wykorzystujemy materiały recyklingowe i z naturalnego środowiska. Podczas prac manualnych dzieci słuchają nagrań związanych z tematem zajęć. W starszej grupie ćwiczenia w większej mierze rozwijają zdolność mówienia pełnymi zdaniami, czytania, pisania a wybór prac artystycznych dostosowany jest do zainteresowań młodzieży w tym wieku.
 
Instruktor: ANETA BORYS – JAKUBOWSKA
Psycholog, socjoterapeuta, posiada kwalifikacje pedagogiczne, liczne szkolenia dot. pracy z dziećmi.  Od ponad 15 lat uczy dzieci indywidualnie i grupowo jęz. angielskiego oraz pracuje jako psycholog. Swój warsztat pracy nieustannie rozwija poprzez udoskonalanie form nauczania o nowe metody m.in. kreatywne gry i zabawy. Razem z Martą Kosieradzką napisała program kursu Handmade English, który z powodzeniem realizowała w ubiegłym roku szkolnym.  Prywatnie mama dwójki dzieci, miłośniczka natury, uprawia jogę, interesuje się Tradycyjną Medycyną Chińską i Kuchnią Pięciu Przemian.  
 
Instruktor: MARTA KOSIERADZKA
Pedagog resocjalizacyjny, wieloletni nauczyciel języka angielskiego. Swoje doświadczenie zdobywała w anglojęzycznym Montessori School w Warszawie, w Pracowni Językowo – Terapeutycznej Amigo, pracując prywatnie z dziećmi. Studentka ostatniego roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Oprócz doświadczenia w nauczaniu, kwalifikacje językowe poparte są międzynarodowym certyfikatem (FCE). Posiada dyplom ukończenia propedeutycznego kursu pedagogiki Marii Montessori.
Przez kilka lat drużynowa Szczepu Harcerskich Drużyn Wodnych w Pruszkowie. Funkcja ta rozwinęła jej umiejętności organizacyjno – animacyjne. Posiada zdolności artystyczne i manualne. Lekcje prowadzi w jęz. angielskim. Jej pasją jest kreatywne wykorzystywanie materiałów recyklingowych.
Prywatnie szczęśliwa mama niespełna dwuletniego chłopca, która uwielbia bawić się z dziećmi, a one z nią.
 
altalt

 alt

 

Zajęcia: wtorki i czwartki, I grupa (4 - 6 lat) godz. 17:00 - 17:45; II grupa (7 - 12 lat) 18:00 - 19:00

Zajęcia baletowe mają na celu:
-rozwijanie koordynacji ruchowej,
- poprawienie sprawności fizycznej, 
-naukę prawidłowej postawy i poruszania się z gracją i wdziękiem, 
-kształtowanie muzykalności
i wrażliwości dziecka na piękno.
Uczą także dyscypliny i pracy w zespole. 

Podczas zajęć wykonujemy ćwiczenia  na podłodze, rozciagamy się, uczymy się podstawowych figur i pozycji baletowych oraz tworzymy układy taneczne, które  przedstawimy na koniec sezonu 16/17. Zajęcia obejmują ustawienia ciała w ćwiczeniach przy drążku, na środku sali oraz w przemieszczeniu wzdłuż przekątnej sali. Poznajemy najpiękniejsze fragmenty muzyki światowego baletu("Jezioro łabędzie","Dziadek do orzechów ","Romeo i Julia"). Bezstresowa atmosfera i poziom dostosowany do wieku i predyspozycji naszych "Milusińskich "-to podstawowe priorytety prowadzącej.  

 

 Instruktor: Monika Chojnacka

Monika Chojnacka swoją przygodę  ze sztuką taneczną rozpoczęła w wieku 7 lat na zajęciach baletowych w Domu Kultury w rodzinnych Starachowicach. Od 15-19 roku życia tańczyła w zespole "Starachowianie", a potem zrealizowała swoje życiowe marzenie -śpiewając i tańcząc przez 22 lata w P.Z.L.P.iT. "Mazowsze". Ma na swoim koncie tysiące koncertów z tym Zespolem w kraju i na całym świecie . Jest również legitymowanym i doświadczonym Instruktorem Rekreacji Ruchowej. Prowadzi kameralne Studio Ruchu dla Pań "Lejdis ". Z Miejskim Ośrodkiem Kultury "Kamyk" współpracuje od 2007 roku prowadząc także zajęcia Aerobiku i Gimnastykę dla Pań z elementami "Tańca brzucha ".  

alt

ZAJĘCIA: Czwartek, godz. 17:30-18:30

Wiek uczestników: dzieci w wieku 6-12 lat

Zajęcia kształtujące artystyczną osobowość dziecka poprzez śpiew, taniec i muzykę. Wprowadzające dzieci w przyjazny świat bajki, baśni, muzyki filmowej...

Instruktor: Danuta Kłudczyńska absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Była solistka Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca ,,Mazowsze”. Odznaczona przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Srebrnym i Brązowym Krzyżem Zasługi – Zasłużony dla Kultury.

 altaltaltaltalt

ZAJĘCIA :

MINDSTORMS - Sobota, godz. 12:30 - 14:30 oraz 14:45 - 16:45 (dzieci z klas II - VI)

Liczebnośc grupy:  I grupa - maksymalnie 8 uczestników

                               II grupa - maksymalnie 16 uczestników

LEGO WEDO - Sobota, godz. 8:50 - 9:50; 10:00 - 11:00 oraz 11:15 - 12:15 (dla dzieci 5,5 - 7 lat)

Zajęcia dla dzieci
Dzieci pracują na zestawach edukacyjnych „WEDO Robotics Construction Set”. Jest to zestaw klocków i części mechanicznych, które mogą być wykorzystane do projektowania robotów. Składa się z ponad 150 elementów, w tym znajdują się takie narzędzia jak: krzywki, osie, silniki, czujniki ruchu i przechyłu. Klocki Lego WEDO są przeznaczone do nauczania podstawowych pojęć robotyki u dzieci w wieku 6-7 lat. Lego System WEDO oferuje również przystępne dla dzieci oprogramowanie. Jednym z najbardziej wartościowych elementów systemu Wedo jest „Pakiet aktywny”. Prowadzi on użytkownika krok po kroku przez budowę różnych modeli ucząc zasad tworzenia konstrukcji. „Pakiet aktywny” zawiera również lekcje, które pokazują, w jaki sposób możemy użyć poszczególnych elementów zestawu.

Zajęcia dla młodzieży

Zajęcia prowadzone są w formie dwugodzinnych spotkań, podczas których dzieci uczą się budowania i programowania robotów.  Zaczynamy od  prostych konstrukcji na przykładzie, których dzieci poznają zasady działania różnych sensorów oraz poznajemy zasady ich programowania. Z czasem zajęcia stają się coraz bardziej złożone.
Na zajęciach każda para uczestników otrzymuje do dyspozycji rozbudowany zestaw edukacyjny LEGO® MINDSTORMS NXT oraz komputer. Zaczynamy od określenia zadań jakie ma spełniać robot, szukamy rozwiązań a następnie je realizujemy. Na ekranie komputera dzieci otrzymują kompleksową instrukcję budowy.  Po zbudowaniu przechodzimy do oprogramowania urządzenia. Wszystkie czynności dzieci wykonują samodzielnie. Staramy się, aby opieka instruktora ograniczała się do wskazywania możliwości zestawu i nakierowywania na właściwe rozwiązania. Po zbudowaniu pozostały czas zajęć przeznaczmy na zabawę robotami. Na każdych kolejnych zajęciach dzieci będą  budowały inną konstrukcję poznając jej nowe możliwości.

Podczas warsztatów z robotyki, dzieci nie tylko doskonale się bawią, ale przede wszystkim:
*   doskonalą zdolności związane z myśleniem  przestrzennym,
*    rozwijają wyobraźnię i pamięć, 
*    uczą się podejmować decyzje w trakcie rozwiązywania problemu, 
*    rozwijają umiejętności interpersonalne, działania i współpracy w grupie.

Instruktorzy: Piotr Piotrowski oraz Katarzyna Cieślak, którzy zamiłowanie do techniki przenieśli na grunt zawodowy. Nasze wcześniejsze przygotowanie zawodowe sprawia że zajęcia nie są oderwane od rzeczywistości i otaczającego świata. Znane na całym świecie zajęcia edukacyjne LEGO przenosimy na rodzimy grunt. Przy opracowywaniu konstrukcji na zajęcia pierwszymi naszymi recenzentami są własne dzieci.

{nomultithumb}

Szybkie Menu

  
ZS dzieciZS mlodziezZS dorosliZS OKCHZS karta zgloszenZS regulaminZS karta rodziny

alt

Zajęcia: Poniedziałek, godz. 9:30 - 10:15 (dzieci od 1 roku do 1,5 roku) oraz 10:30 - 11:15 (dzieci od 1,5 roku do 3 lat) 

Zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu (45 min), grupa 8-10 Maluszków i ich Rodziców spotyka się na zajęciach.
Poprzez śpiewanie piosenek przy akompaniamencie pianina i klarnetu, ćwiczenia rytmiczne, muzyczne opowiadania oraz zabawy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych i ciekawych rekwizytów, dziecko wprowadzane jest w świat muzyki.

Instruktor: Katarzyna Wasilewska

Katarzyna Wasilewska absolwentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na UMCS w Lublinie, od 10 lat nauczyciel edukacji przedszkolnej. Dodatkowo ukończyła podyplomowe studia w zakresie terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Warszawskim oraz odbyła wiele kursów, które rozwinęły jej ofertę zajęciową. Pracowała także jako animator imprez dziecięcych. Prywatnie mama półrocznej Marcelinki, bardzo wesołej i muzycznej dziewczynki.

 W czasie wspólnej zabawy przy muzyce Maluszki:

- uczą się rozumieć muzykę i ją tworzyć, czyli improwizować za pomocą głosu i prostych instrumentów perkusyjnych
- uczą się harmonijnego i rytmicznego poruszania się, które jest podstawą rozumienia i wyczucia rytmu
- wspomagają rozwój intelektualny i ruchowy
- wzbogacają  słownik słuchowy
- kształtują pamięć
- rozwijają wyobraźnię i kreatywne myślenie
- uczą się rozpoznawać emocje
- rozwijają umiejętność współpracy w grupie
- budują pozytywny obraz siebie

Przebieg zajęć:

Istotnym elementem spotkań Melomaluszków  jest  zachowanie określonej rutyny, dzięki której dzieci czują się bezpiecznie i są świadome następowania po sobie każdego z etapów zajęć. Dlatego zajęcia składają się ze stałych elementów:

1. Powitanie
2. „Śpiewanka – bujanka” do muzyki klasycznej
3. Masażyk
4. Rytmicznka
5. Zabawa w kole
6. Zabawa z instrumentami perkusyjnymi
7. Zabawa z rekwizytem
8. Zabawa w kole 2
9. Wąż Feluś
10. Relaksacja
11. Kołysanka
12. Pożegnanie

Muzyka jaka pojawia się na zajęciach jest dostosowana do wrażliwego ucha małego melomana i jest to muzyka poważna, piosenki klanzowe oraz kompozycje Raymonda Lap’a,  (twórca „Muzyki Bobasa”).

W czasie zajęć używamy jak najmniej słów, staramy się cały czas śpiewać (głównie na sylabach znanych dziecku :”pa”, „da”, „la”, „na”, „ma”) i pokazywać ruchem czy gestem kolejne działania. Dzieci mają  pełną swobodę ruchu, nie są zmuszane do siedzenia w miejscu. To my dorośli podążamy za dzieckiem.

Rekwizyty wykorzystywane w czasie zajęć:

Różnorodność wykorzystywanych technik i narzędzi wspiera proces nauczania oraz rozwija muzyczną wyobraźnię i wrażliwość, czyli siły kształtujące zdolności i talent dziecka . Zajęcia mają być przede wszystkim wspaniałą zabawą  z  muzyką. W czasie zajęć, oprócz instrumentów perkusyjnych, pojawiają się takie pomoce dydaktyczne jak pięciometrowy wąż sensoryczny, szczeleszczące folie, folia bąbelkowa, bańki mydlane,  migoczące światełka, piasek, kisiel czy nawet woda i wiele, wiele innych. Dodatkowo do dyspozycji Maluszków jest kolorowa, bezpieczna mata, koce i poduszki.

Metody:


Na zajęciach pracujemy wg elementów metod E.E. Gordona, Carla Orffa oraz Pedagogiki Zabawy Klanzy, których ideą jest rozwinięcie twórczych dyspozycji dziecka realizujących się w różnych formach ruchu, tańca, śpiewu, gry na instrumentach perkusyjnych.

Metoda E.E. Gordona


Edwin E. Gordon to amerykański  naukowiec specjalizujący się w psychologii muzyki, autor wielu książek, wykładowca i muzyk jazzowy. Jest twórcą innowacyjnej, bazującej na licznych badaniach empirycznych, koncepcji edukacji muzycznej ("Gordon Learning Music Theory").

Gordon porównuje naukę muzyki do nauki mowy. Dziecko uczy się mówić w sposób "całościowy", wsłuchując się w to, co mówią do niego opiekujące się nim osoby. Sprawnie posługuje się językiem mimo tego, że nikt go przecież nie uczył literek ani gramatyki. Nie inaczej jest z muzyką. Zapewnienie dziecku możliwości "osłuchania się" z różnorodnymi formami muzyki pomoże obudzić w nim muzyczną wrażliwość na długo przed tym, nim nauczyciele zabiorą się za tradycyjną naukę nutek.

Najważniejszym pojęciem w metodzie Edwina E. Gordona jest audiacja. Słowo to oznacza przyswajanie i rozumienie usłyszanej muzyki. Odpowiednikiem audiacji w mowie jest myślenie.

Metoda Carla Orffa


Koncepcja Carla Orffa jest oparta na wychowaniu do muzyki przez zabawę. Orff przekonany o wzajemnym przenikaniu się muzyki i ruchu, dążył do uaktywnienia dzieci inspirując je do samodzielnego tworzenia poprzez kreowanie własnych pomysłów muzycznych.

Metoda C. Orffa pozwala na twórczą samodzielność dzieci, poszukiwanie różnych rozwiązań, odkrywanie coraz to innych, bogatszych środków wyrazu. Taka aktywność prowadzi do intensywnego rozbudzania wyobraźni i wrażliwości w ogólnym i muzycznym znaczeniu, do wejścia w bogaty świat muzyki, nawet przy niewielkiej wiedzy muzycznej dziecka.

Metoda Pedagogiki Zabawy Klanzy


Celem pedagogiki zabawy jest dostarczenie prowadzącemu grupę rozmaitych pomysłów, umożliwiających mu świadomą, kreatywną, pobudzającą do twórczych rozwiązań pracę z uczestnikami grupy. Pedagogika zabawy wykorzystuje urozmaicone propozycje, które mogą ożywić tradycyjne nauczanie.

Wszystkie ćwiczenia ruchowe, które pojawiają się na zajęciach są dostosowane do etapu rozwoju tak małych dzieci. Zaczerpnięte zostały z metody „Smart Start” Margaret Sasse. (Margaret Sass, znany i ceniony na całym świecie ekspert w dziedzinie rozwoju dzieci. Była założycielką i dyrektorem centrum aktywizacji małych dzieci o nazwie „Toddler Kindy GymbaROO”, które do dziś działa w Australii i ma swoje filie na całym świecie.)
„Smart Start” to program ćwiczeń opracowany z myślą o zdrowym i całościowym rozwoju dziecka, uwzględniający zarówno jego potrzeby fizyczne, jak i emocjonalne. Korzystają z niego rodzice, ponadto stanowi on podstawę działania profesjonalnych ośrodków fizjoterapeutycznych.

Rola Rodzica/Opiekuna w czasie zajęć:

Niezwykle ważne jest aby Państwo aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Czas przeznaczony na zajęcia powinien być w stu procentach wykorzystany na zabawę z Maluszkiem przy muzyce. Jesteśmy dla dziecka autorytetem i wzorem do naśladowania. Na zajęciach wyznajemy zasadę:

„Nieważne jak Rodzic śpiewa i gra, ważne że śpiewa i gra”

Dodatkowo jako aktywni uczestnicy zajęć będą mogli Państwo obserwować, w jaki sposób Wasze dziecko spontanicznie i bez przymusu poznaje dźwięki i rytmy. Wspólne śpiewanie i zabawa wpływają bardzo korzystnie na językowy rozwój dziecka, a wspólne "działanie" wzmacnia więzi między rodzicami i dziećmi. Ale przede wszystkim sprawia ogromną radość! Propozycje zabaw pojawiających się na zajęciach  na pewno zainspirują Państwa do wspólnej zabawy z dzieckiem także w domu.
Chcemy także poszerzyć Państwa repertuar utworów dla dzieci, dlatego na zajęciach nauczą się Państwo piosenek (głównie kołysanek), które później będziecie mogli śpiewać swoim Maluszkom. Nowa kołysanka będzie wprowadzana co 4 spotkanie a tekst i podkład będą mogli Państwo ściągnąć ze strony internetowej bambidu.webt.pl

altalt

alt

Instruktor: Adam Malcherek

Zajęcia we wtorki i środy wg wcześniejszych zapisów.

Do wyboru nauka gry na: trąbce, puzonie i innych instrumentach dętych blaszanych, oraz instrumentach perkusyjnych.
Zajęcia obejmują naukę gry na wybranym instrumencie głównym, rytmikę, kształcenie słuchu, podstawy zasad i historii muzyki, naukę gry na "przeszkadzajkach"(perkusiści), naukę gry w zespołach.

Zajęcia zbiorowe dla początkujących 45min,  środa 15:00 (instrumenty dęte blaszane). Zajęcia zbiorowe dla zaawansowanych 90 min. środa 19:30 (instrumenty dęte blaszane). Ilość osób w grupie zależna od potrzeb realizowanych zagadnień.

Adam Malcherek, muzyk Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego

Instruktor: Justyna Mańkowska

Zajęcia: wtorki w godz. 16.30-18.00 ( 6-10 lat)

Zajęcia plastyczne mające na celu poznanie głównych technik malarskich i rysunkowych, poznawanie i rozwiązywanie podstawowych problemów malarskich takich jak kompozycja, forma, faktura. Zajęcia będą łączyły wzbogacanie wiedzy o sztuce z rozwijaniem zdolności kreatywnego myślenia i talentem manualnym.

Justyna Mańkowska, absolwentka Wydziału Malarstwa  ASP we Wrocławiu.  Maluje, rzeźbi, projektuje unikatowe stroje i biżuterię. Inspiracji poszukuję w  pięknych pejzażach  Opolszczyzny, gdzie należy do Związku Artystów Plastyków i  spędza wakacyjne plenery malarskie.  Prowadzi warsztaty pracy twórczej dla młodzieży i dorosłych. Jest instruktorem w filii MOK Kamyk, w Ośrodku Kultury Chrześcijańskiej w Pruszkowie.

altaltaltalt

altaltaltaltalt

 

ZAJĘCIA: Poniedziałek, środa, godz. 19:00 - 20:00 – I grupa, dzieci w wieku od 7 do12 lat (grupa początkująca)

                                     godz. 20:15 - 21:45 – II grupa, młodzież i dorośli (grupa zaawansowana)

Capoeira jest nie tylko sztuką walki, ale i stylem życia, który niesie pozytywne przesłanie, i może być wykorzystywany do pomocy innym. Na treningach uczymy się sztuki walki, samoobrony, akrobatyki, gry na tradycyjnych instrumentach, podstaw języka portugalskiego i historii capoeiry. Członkowie biorą udział w pokazach, warsztatach, oraz corocznej ceremonii Batizado, czyli przyznawania stopni w capoeirze z udziałem brazylijskich mistrzów.

Instruktor: Dominika Rembelska


Dominika Rembelska, dyplomowana instruktorka samoobrony - capoeira jest jej pasją od 11 lat. Swoje umiejętności rozwijała podczas licznych staży i festiwali w Brazylii i Europie. Od początku 2000 do 2008 roku trenowała w grupie Beribazu pod kierunkiem brazylijskiego mistrza Jorga Liuza oraz Aldo Martinsa w grupie Capoeira Raiz pod przewodnictwem Mestre Bailarino.

 

altaltalt

Nasi patroni medialni:
 Nasi partnerzy: